برگزاری دوره مقدماتی مراقبه

شرکت کنندگان در این دوره‌ی ۴ جلسه‌ای با اصول مراقبه آشنا شده و دو تکنیک مراقبه‌ی قوی را تجربه خواهند کرد.

مراقبه راهی است برای ساکت‌تر کردن ذهن و ناظر بودن؛ روشی است کهن برای سفر به درون که پژوهش‌های نوین بسیاری، از جمله اسکن مغزی، نشانگر تاثیر زیاد آن بر آرامش و تعادل ذهن است.

زمان برگزاری:

پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳

شروع از پنجشنبه ۲۶ دی
به مدت ۴ هفته

مکان:

میدان فاطمی، ابتدای خیابان بیستون، ساختمان لئون، طبقه سوم، واحد ۱۲

برای ثبت‌نام با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
۸۸۹۹۳۴۵۳-۵
ساعات تماس ۱۳ الی ۲۱

از مدخل مدتیشن در ویکیپدیای فارسی

درون‌پویی یا مدیتیشن (به انگلیسی: Meditation) که با نام مراقبه نیز شناخته می‌شود، به‌طور کلی فنون و روش تسلط بر ذهن است. به گفته معتقدان این روش، هدف درون‌پویی تربیت و کنترل ذهن توسط تکنیک‌های درون‌گرانه برای رسیدن به شادی آگاهی و آرامشی عمیق و طولانی و غیر وابسته به غیر است.

بسیاری از آیین‌های درون‌انگارانه و برخی از دین‌های بزرگ به خصوص ادیان شرقی نظیر هندوئیسم و بوداگرایی آیین‌های درون‌پویی را نیز دربرمی‌گیرند. اکثر روش‌های محبوب درون‌پویی ریشهٔ شرقی دارند. از روش‌های معروف درون‌پویی شرقی مراقبه متعال (تی. ام)، ذاذن و درون‌پویی ویپ‌آسانا است. در درون‌پویی‌ها با تمرکز ذهن و آزاد کردن نیروی چاکرا یا شاکرا به آرامش روحی و جسمی می‌رسند و توانایی کنترل این نیرو را بدست می‌آورند.

درون‌پویی یک تکنیک و تمرین ذهنی و بدنی است که در آن شخص به آرامی توجه خود را به درون می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. اکثر انواع مدیتیشن از تمرینات مذهبی شرقی به خصوص از هند، چین و ژاپن به غرب رفته‌است. تنها در سه دهه اخیر است که این تکنیک‌ها به‌طور جدی برای دستیابی به سلامتی، بخصوص برای درمان استرس و کاهش دردهای مزمن به کار می‌رود.

سه تکنیک رایج مدیتیشن در بسیاری از کشورها، درون‌پویی TM، درون‌پویی تنفسی و درون‌پویی تمرکزی می‌باشد

1 thought on “برگزاری دوره مقدماتی مراقبه”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish