پرسش و پاسخ

سئوالات خود را در این صفحه بصورت دیدگاه قرار دهید تا به آنها پاسخ داده شود. در نظر داشته باشید که زمان پاسخگویی ممکن است تا چند روز طول بکشد. اگر نیاز فوری به تماس دارید از صفحه تماس اقدام نمایید.

11 دیدگاه دربارهٔ «پرسش و پاسخ»

  1. سلام
    آیا حمله پانیک با روان درمانی بهبود میابد؟ یا فقط درمان دارویی داره؟ و اگر روان درمانی موثره آیا دکتر ضرابی در این زمینه تخصص دارند؟

    1. دکتر ساسان ضرابی

      سلام خانم مهرنوش،
      بله خوشبختانه روان درمانی میتواند برای مقابله با حمله یا اختلال پنیک موثر باشد. البته باید با ارزیابی بالینی نوع مشکل زمینه ای که ایجاد کننده ی این حملات هست مشخص شده و در جلسات روان درمانی رسیدگی شوند. تکنیک هایی وجود دارند که روان درمانگر به شما آموزش خواهد داد تا بوسیله آنها بتوانید در هنگام وقوع حمله، بر پنیک خود غلبه کنید و به مرور از وقوع حملات پیشگیری نمایید.
      برخی مواقع لازم است درکنار روان درمانی دارو درمانی هم انجام گیرد.
      در پاسخ به اینکه بنده درمان حمله پانیک انجام میدهم باید عرض کنم که بله، بطور تخصصی روی این مشکل کار کرده و در هفته،
      افراد زیادی با حمله پانیک برای درمان به بنده مراجعه میکنند.
      براتون آرزوی سلامتی دارم
      دکتر ضرابی

  2. با سلام. من مدت 4 سال هست که افسردگی دارم و دارو مصرف میکنم. پیش چند روان پزشک تا الان رفتم ولی به نظرم هنوز خوب نشده ام. دیگه خسته شدم از دارو خوردن. یکی از دوستانم که دکتر ضرابی رو میشناسه و پیش ایشون رفته خیلی اصرار داره که برم پیش ایشون. آیا دکتر روانشناس میتونه به من کمکی بکنه وقتی که دارو هم اثر نکرده؟ و اگه روان شناس میتونه کاری بکنه چرا روان پزشکهام تا حالا نگفتن برم پیش روانشناس؟

    1. در مشکلات اختلالی مانند افسردگی همیشه دارو درمانی کنار روان درمانی نتیجه بخش هست ، اما از اون جایی که روان پزشک ها عمدتا تک بعدی نگاه میکنند خیلی محدود هستن پزشکانی که این مورد رو تاکید میکنن. قطعا تغییرات رفتاری صحبت کردن با یک روانشناس میتونه تو شرایط شما تاثیرگذار باشه . دکتر ضرابی از اساتید بنده بودن و ایشون رو میشناسم قطعا اگر مراجعه کنید میتونید بهشون اعتماد کنید و نتیجه بگیرید .

    2. من هم مثل شما مدتها دارو برای افسردگی میخوردم ولی بهبودی کامل به دست نمیامد. خوشبختانه با مراجعه به دکتر ضرابی حالم خیلی بهتر شد. البته به توصیه دکتر ضرابی داروها رو ادامه دادم. الان بعد از یکسال و نیم هنوز پیش ایشون مراجعه میکنم و داروها رو هنوز قطع نکرده ام. پیشنهاد میکنم به شما که حتما در کنار دارو رواندرمانی هم داشته باشید. و درمورد اینکه چرا روانپزشکها بعضی هاشون رواندرمانی رو پیشنهاد ننیکنند واقعا منهم نمیدونم!!

    3. سلام خانم عطیه،،من هم مثل شما اختلال افسردگی داشتم ابتدا به روانپزشک مراجعه کردم و در کنار دارو ایشون مراجعه به روانشناس رو هم شدیدا توصیه کردند منتها به دلایل شخصی تا یکسال فقط دارو درمانی داشتم که نتیجه چشمگیری نگرفتم بعد از اون به روانشناس معرفی شده(دکتر ضرابی عزیز)مراجعه کردم و بعد از چندماه جلسه با ایشون ضمن کم شدن دوز داروهام به نتیجه بسیار چشمگیری دست پیدا کردم و از نظر خودم و همینطور اطرفیانم هیج اثری از افسردگی همیشگیم دیده نمیشه.🙏🏻🌹

  3. دوستان کسی میدونه آیا دکتر ضرابی زوج درمانی هم انجام میدن؟ چون من شنیده م که تخصصشون در درمان فردی هست؟

  4. با سلام و آرزوی سلامتی

    جناب دکتر، من از مراجع های قدیمی شما هستم.
    امکان مراجعه ی حضوری ندارم. آیا امکان اش هست که آنلاین از شما مشاوره بگیرم؟
    آدرس ایمیل ام رو گذاشتم خدمتتون. لطف می فرمایید در ایمیل به من بگید چقدر میشه هزینه ی مشاوره؟

    با سپاس
    پریا نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی