چگونه با وجود افسردگی ورزش کنیم؟

چگونه با وجود افسردگی ورزش کنیم؟

افسردگی یکی از عواملی است که باعث می‌شود افراد ورزش را کنار بگذارند. ورزش کردن در زمان افسردگی سخت‌تر است اما قابل انجام است.
به گزارش Science Daily، افراد مبتلا به این عارضه می‌توانند از نکات زیر برای افزایش استقامت در ورزش استفاده کنند:

  • هر روز زمانی را برای ورزش کنار بگذارید.
  • برای خود هدف گذاری داشته باشید.
  • ورزش‌های متنوع انجام دهید و ورزش را برای خود جذاب‌تر کنید.
  • با یک دوست ورزش کنید.

بررسی‌ها نشان داده است که افراد با متوسط سنی ۵۰ سال در صورتی که ورزش کرده باشند و آمادگی جسمانی بالاتری داشته باشند احتمال بیماری‌های قلبی کمتری دارند و ۵۶ درصد احتمال مرگ آنها بر اثر بیماری قلبی کمتر است.

در سنین ۵۰ سالگی غالبا فعالیت فیزیکی کمتر می‌شود. بیماری‌های مختلف از جمله بیماری دیابت و چاقی ممکن است باعث افسردگی شوند.

استاندارد ورزش روزانه و هفتگی برای افراد

هدف باید این باشد که حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط به صورت روزانه یا حداقل ۲۰ دقیقه ورزش با شدت بالا به صورت یک روز در میان انجام شود. بسیار مطلوب خواهد بود اگر در فعالیت های جسمانی از هر دو نوع تمرینات با شدت متوسط و شدت بالا در کنار تمرینات قدرتی رایج، استفاده شوند.

کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری و افرادی که مستعد بیماری های قلبی عروقی و تنفسی هستند باید قبل از شروع تمرین با یک پزشک مشورت کنند.

نمونه تمرینات ورزشی در خانه

نمونه هایی از تمریناتی که می توانید در خانه انجام دهید  شامل، راه رفتن در خانه، انجام حرکت لانژ در خانه، بالا رفتن از پله ها، بلند شدن و نشستن روی صندلی یا روی کف خانه، اسکوات روی صندلی، دراز نشست و شنا سوئدی، تای چی و یوگا از جمله ورزش هایی هستند که در زمان ماندن در خانه می توان انجام داد و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کرد.

منبع: ایسنا

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در این ضمینه با ما در تماس باشید.

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه با وجود افسردگی ورزش کنیم؟»

  1. آواتار کاربر

    سلام. من دچار افسردگی شدید بودم و هرچی دکتر ضرابی میگفتند که ورزش کنم نمیتونستم. تا اینکه با تکنیکهایی خودم رو مجبور به ورزش منظم کردم، اثر اون مثل معجزه بود! واقعا یکی از عوامل کاهش افسردگیم ورزش کردن بود. خیلی ممنونم

  2. دکتر ممنون ممنون ممنون! به همه توصیه میکنم اگه به دنبال یک دکتر روانشناس خوب هستین دکتر ضرابی رو انتخاب کنید. شما خیلی به من و اعضای خانوادم کمک کردین. تقریبا همه افسرده بودیم! الان خانواده وضعیتش خیلی فرق کرده. بازم ممنون

  3. افسردگی خیلی بده! من هم مبتلا بودم- الان خیلی بهترم. دکتر ضرابی کمکم کرد بهتر بشم. الان مثل این میمونه که یه آدم دیگه هستم. خیلی زندگیم متفاوت شده. خودم خیلی تلاش کردم که بهتر بشم. واقعا تلاش کردم. خوشحالم الان که با کمک روانشناسم دکتر ضرابی که خیلی حاذق هست تونستم از اون وضع در بیام.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی